Home  Inhoud  Vorige  Volgende
     
 

Bibliografie

 

Klaus Birkigt, Marinus M. Stadler en Hans Joachim Funck (red.), Corporate Identity. Grundlagen, Funktionen, Fallbeispiele, 11e dr. München, Verlag Moderne Industrie, 2002. Met lit. opg., reg. ISBN 3-478-25540-6

Ed Blauw, Het corporate image. Over imago en identiteit, 4e dr. Amsterdam, De Viergang, 1994. Met lit. opg. ISBN 90-70234-35-1

Ben Bos, Huisstijl, een expressie van kwaliteitszin. Deventer, Van Loghum Slaterus, 1986. (Reeks grafische communicatie). Met lit. opg. ISBN 90-368-0009-9

Ben Bos, Huisstijl. De kern van de zaak. Amsterdam, BIS Publishers, 2002. Met lit. opg. ISBN 90-6369-033-9.

Annette van den Bosch, Huisstijlmanagement. De verankering van de huisstijl in de organisatie. Alphen aan den Rijn, Samsom, 2000. (Communicatie dossier). Met lit. opg. ISBN 90-14-06478-0

Hans P. Brandt (et al.), De expressieve organisatie. Werken met identiteit. Den Haag, SMO, 2005. ISBN 90-6962-226-2

Wim Crouwel, Marketingopvattingen krijgen steeds meer invloed op huisstijl. In: Randstad Data (ISSN 0166-0683), jrg. 1 (1988), nr. 1 (januari), p. 4–9

Edsco de Heus (red.), Total identity. Amsterdam, BIS Publishers, 2003. ISBN 90-6369-050-9

Cees de Jong (et al.), The image of a company. Manual for corporate identity.’s-Gravenhage, Sdu Uitgeverij, 1990. Met lit. opg., reg. ISBN 90-12-06631-X

Séphine Laros en Isolde Bal, Huisstijlonderzoek. Op weg naar een nieuwe huisstijl. Deventer, Kluwer, 2003. (Communicatie memo). Met lit. opg. ISBN 90-14-09543-0

Wil Michels en Patrick van Thiel, Corporate designmanagement, 2e dr. Groningen, Wolters-Noordhoff, 2002. Met lit. opg., reg. ISBN 90-01-58747-X

Per Mollerup, The corporate design programme. Copenhagen, Danish Design Councel, 1987. (European design editions). Met lit. opg. ISBN 87-87385-34-1

Per Mollerup, Marks of excellence. The function and variety of trademarks. London, Phaidon, 1997. Met lit. opg., reg. ISBN 0-7148-3448-3 (geb.) of 0-7148-3838-1 (pbk.)

Josef Müller-Brockmann, Geschichte der visuellen Kommunikation. Von den Anfängen der Menschheit, vom Tauschhandel im Altertum bis zur visualisierter Konzeption der Gegenwart. Niederteufen, Niggli, 1986. Met lit. opg. ISBN 3-7212-0188-4

Wally Olins, Corporate identity. Making business strategy visible through design. London, Thames and Hudson, 1989. Met bibliogr., reg. ISBN 0-500-01472-8 (geb.) of 0-500-27808-3 (pbk.)

Wally Olins, The new guide to identity. How to create and sustain change through managing identity. Aldershot, Gower, 1995. Met bibliogr., reg. ISBN 0-566-07750-7 (geb.) of 0-566-07737-x (pbk.)

Wally Olins, On brand. London, Thames and Hudson, 2003. Met bibliogr., reg. ISBN 0-500-51145-4

Robert Paulmann, Double loop. Basiswissen Corporate Identity. Mainz, Hermann Schmidt, 2005. Met bibliogr., reg. ISBN 3-87439-660-6

Renny Ramakers (red.), Bedrijfsstijlen. Rotterdam, Uitgeverij 010, 1985. (Industrieel ontwerpen in Nederland, dl. 5). ISBN 90-6450-032-0

Cees B.M. van Riel, Identiteit en imago. Recente inzichten in corporate communication, 3e dr. Schoonhoven, Academic Service, 2003. Met lit. opg., reg. ISBN 90-5261-339-7

Majken Schultz, Mary Jo Hatch en Mogens Holten Larsen (red.), The expressive organization. Linking identity, reputation, and the corporate brand. Oxford, Oxford University Press, 2000. Met lit. opg., reg. ISBN 0-19-829778-5 (geb.) of 0-19-829779-3 (pbk.)

Declan Stone en Garech Stone, Logo R.I.P. A commemoration of dead logotypes. Amsterdam, BIS Publishers, 2003. Met bibliogr., lit. opg., reg. ISBN 90-6369-063-0

Karel F. Treebus, Vormwijzer. Een gids bij het vormgeven en produceren van drukwerk, 2e dr. ’s-Gravenhage, Sdu Uitgeverij, 1996. Met lit. opg., reg. ISBN 90-12-08310-9

Alina Wheeler, Designing brand identity. A complete guide to creating, building, and maintaining strong brands. New York, Wiley, 2003. Met bibliogr., reg. ISBN 0-471-21326-8

 
 

 
53